Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Škola sázení: Jak si správně vybrat sázkovou kancelář

VYBERTE SI SÁZKOVOU KANCELÁŘ. V Anglii patří mezi nejoblíbenější William Hill. | foto: Profimedia.cz

21 2009
Soupeřem sázkařů jsou bookmakeři. Výhodou je, že si sílu protivníka může každý tipující vybrat sám. Jak správně zvolit sázkovou kancelář?

Pokud si vyberete špatně, šance na úspěch (rozuměj výdělek) jsou i při věšteckých schopnostech nízké. Na druhou stranu - volba sázkovky není žádná alchymie.

Jako budoucí klient byste měli zvážit především tyto základní otázky: co a jak chcete tipovat, za kolik a jaký servis při tom požadujete. Současný trend přitom tlačí spíše k zákaznické nevěře, takže pokročilí sázkaři obvykle mají účtů hned několik a využívají je dle aktuálně nejvýhodnější nabídky.

Sázky na fotbalŠkola sázení

Přečtěte si předchozí díly

V základní šíři nabídky se kanceláře příliš neliší. Bez Premier League či NHL se neobejde nikdo.

Odlišnosti se nacházejí v menších soutěžích. Pokud chcete sázet třeba druhou českou fotbalovou ligu, řada sázkovek vaše chutě nebude ochotna vyslyšet. Stejně tak se sázkové kanceláře liší v šíři nabídky na jednotlivé zápasy a i třeba ve směřování nabídky live sázek.

Šíře služeb

Pokud chcete sázet třeba druhou českou ligu, řada sázkovek vaše chutě nebude ochotna vyslyšet.

Druhou zásadní otázkou je výše kurzu, kterou sázkové kanceláře nabízí. Bookmakeři obvykle volí výši marže podle své koncentrace na jednotlivé trhy a snaží se zářit tam, kde chtějí být nejsilnější. Hladina kurzů pak hraje zásadní roli ve vaší dlouhodobé úspěšnosti a v odpovědi na otázku, jestli vůbec budete úspěšní, takže se vyplatí porovnat si před výběrem sázkovky kurzovou hladinu svého favorita a konkurence.

Třetí otázkou by pak měla být šíře služeb a servis sázkové kanceláře. Pokud si vyberete například společnost v Karibiku a přitom nehovoříte anglicky, v momentě, kdy vznikne nějaká nejasnost (špatně vyhodnocená sázka, dotaz na vypsání dalšího zápasu,...) dostáváte se do problémů. Minimálně na začátek je proto lepší volit takovou sázkovou kancelář, kde jediným problémem bude vybrat ten správný tip.

Internet je plný webových stránek, které se snaží s výběrem sázkové kanceláře pomoci. V devadesáti procentech případů jde ale především o nasměrování hledače k sázkovce, která majiteli stránek slíbila nejvyšší provizi.

Nový účet

Založení účtu není složité. Obvykle stačí jen vyplnit formulář se základními údaji.

Problémem těchto "recenzentů" je obvykle velmi povrchní přehled a vychvalování sponzorů až do nebes. Jimi dodávané informace je tedy lépe filtrovat a ověřovat. Lepší informace jsou k dispozici obvykle na fórech, kde si sázkaři vyměňují mezi sebou zkušenosti ohledně jednotlivých kanceláří a dokáží upozornit i na blížící se problémy.

Založit si účet není samo o sobě nikterak složité. Jen v málokteré oblasti jsou sázkové kanceláře tak kreativní jako v otázce, jak navést klienta k založení účtu. Obvykle se jedná jen o vyplnění formuláře se základními údaji typu jméno, adresa, email, login a heslo k účtu.

Větším problémem může být zaslání peněz. Hlavní metodou naplnění účtu u sázkových kanceláří je stále použití platební (kreditní) karty. Pokud máte k této transakci nedůvěru, existuje většinou možnost poslat sázkovým kancelářím peníze na účet. Další alternativou pak zůstávají různé internetové peněženky.

Poté, co provedete vklad, nezbývá než přijít s takovými tipy, které tento vklad zhodnotí.

Limitování

Na rovinu: Pokud budete dlouhodobě vyhrávat, sázkové kanceláře z vás jako z klienta nadšené nebudou a většinou se budou všemožně snažit vám další návštěvy na jejich bankovním účtu znemožnit.

Činí tak limitováním. To je proces, kdy sázkové kanceláře nějakým procentem omezí možnost potenciální výhry. Takže pokud jste normálně mohli například na Premier League sázet až do výše čisté výhry 10 tisíc korun, s pětiprocentním limitem vaše maximální výhra je 500 korun.

Sázkové kanceláře se podle limitovacích strategií dělí do tří základních skupin. Největší skupinou jsou ty "zakazovací". O úspěšného klienta nemají zájem a v momentě, kdy se jim znelíbíte (tj. vyhrajete), vaše příští sázka bude dosahovat pár desetikorun.

Druhou skupinou jsou pak bookmakeři se zodpovědnějším přístupem k věci. Limitující, ale zároveň nabízející možnost poslat sázku k přímému posouzení.

V poslední skupině je pak několik málo bookmakerů, kteří sice limity mají, ale ty jsou tak vysoké, že drtivá většina sázkařů jejich kouzlo nikdy nepozná, takže jsou v podstatě bezlimitní.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze