Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Jágr poráží Mareše. Sportka je i po nástupu nových her nejsázenější

SPORTKA. Křížkování v nejstarší číselné loterii lidi v Česku stále baví. I přes problémy Sazky si udržuje Sportka před novými konkurenty náskok. | foto:  Michal Šula, MAFRA

24 2011
V červenci loterijní společnost Sazka přišla o monopol na číselné loterie. Firmy Tipsport a Fortuna rozjely nové hry. Jenže Tipšestka ani Fortuna Loto zatím dominantním postavením Sportky v oblíbenosti mezi českými sázkaři neotřásly. Konkurenti Sazky jsou však se svými projekty spokojeni.

Sportka je vlastně loterijní "babičkou". Oblíbená hra, kdy lidé křížkují čísla na tiketu, existuje už do roku 1957. Až když Sazku zasáhly "stařecké problémy", objevily se na loterijním trhu novorozenci. Rychle rostou a jsou ambiciózní, ale Sportka zůstává nejsázenější číselnou loterií v Česku.

Sazka navíc nemá pouze Sportku, ale lidé tipují tažená čísla rovněž ve hře Euromilióny. Ta se do statistik počítá také. Zadlužená společnost Sazka, která je nyní v insolvenčním řízení a chystá se její prodej, pocítila obavy sázkařů z její budoucnosti na přelomu května a června.

Sportka

číselná loterie Sazky

Týdenní tržby: 30 milionů
Nejnižší sázka: 16 korun
Aktuální jackpot:
32 300 000 korun

Tehdy byly její tržby na historickém minimu, teď však zase rostou. "Na krátkodobé stagnaci se projevil spíš prázdninový režim a to, že lidé měli po výplatách, než nástup nových loterií," uvedla mluvčí Sazky Lenka Tichá. Lidé u Sazky týdně prosází částku ve výši 30 milionů.

Tržby však jdou nahoru i dalším společnostem, které spustily vlastní číselné hry. Fortuna i Tipsport byly dlouho spojené hlavně s kurzovým sázením, ale nyní se snaží loterijní trh obsadit s novým typem her.

Fortuna Loto

číselná loterie Fortuny

Týdenní tržby: 4,5 milionu
Nejnižší sázka: 20 korun
Aktuální jackpot:
12 300 000 korun

Fortuna Loto slibuje vyšší pravděpodobnost úspěchu, než bylo zvykem u Sportky, výhru získá zhruba každý čtvrtý sázející. Vybírá se šest čísel ze 49 a k tomu jedna ze dvou barev. "Se startem naší loterie jsme spokojeni, náběr v minulém týdnu překonal hranici 4,5 milionu korun a naše tržby jdou pravidelně nahoru," řekl mluvčí Fortuny Petr Šrain.

Fortuna zatím s novou loterií ovládá 15 procent trhu. "Náš skromný cíl je v horizontu dvou až tří let dosáhnout na třicet procent. Růst bude podpořen také rozšiřováním sítě terminálů," dodává Šrain.

Tipšestka

loterie Tipsportu

Týdenní tržby: 2 miliony
Nejnižší sázka: 15 korun
Aktuální jackpot:
11 037 648 korun

Tipsport, který by chtěl získat zhruba desetinu trhu, je zatím se svou Tipšestkou ohledně příjmu sázek na posledním místě. Lidé v Tipšestce utratí přes dva miliony korun. V nové číselné hře Tipsportu je pravděpodobnost výhry ještě vyšší než u dvou zbývajících. Sázející tipují znovu šest čísel ale jen ze 36. U dodatkového čísla vyhráváte, pokud se součet vašich čísel shoduje na úrovni sudá, lichá.

Společnost Tipsport navíc plánuje rozjet další číselnou loterii, kde by lidé vsázeli pomocí účtenek ze supermarketů. Jenže ministerstvo financí nechce Tipsportu udělit na takový typ loterie licenci. "Snažíme se ministerstvo přesvědčit. Ale zda a kdy licenci dostaneme, těžko předvídat," vysvětluje mluvčí společnosti Jiří Hadrava.

Sazka má Jágra, Tipsport Mareše. Koho nasadí Fortuna?

REKLAMNÍ TVÁŘ. Dřív Leoš Mareš propagoval Sazku, nyní bude tváří číselné

Konkurenti mezi sebou pochopitelně bojují o sázkaře také na reklamním trhu. Zatím nejviditelnější kampaň má Tipsport, jehož tváří se stal populární moderátor Leoš Mareš. Ten láká lidi v televizní reklamě na Tipšestku obklopen krásnými ženami, které mají míče s čísly v rukou. Mareš přitom dříve pracoval pro Sazku.

"Startovací kampaň bude teprve vyhodnocena a poté se rozhodneme o dalších krocích. Předpokládá se ovšem, že televizní kampaň bude i nadále součástí komunikace," tvrdí Hadrava.

Se Sazkou spojil své jméno (a číslo 68) legendární hokejista Jaromír Jágr. "Já vsadil na 68. Teď vsaď svá čísla ty!" vybízí v reklamě na internetu Jágr. Jeho hlas už zaznívá v reklamních spotech v rádiu a od září Jágr pronikne rovněž na obrazovky. Za odměnu bude Sazka sponzorovat kladenský hokejový klub, kterému Jágr šéfuje.

PARÁDNÍ ZÁBAVA. Jaromír Jágr byl na českém tréninku ve výtečné náladě.

Fortuna kampaň spustí v září. "Kampaň bude opravdu masivní. Využijeme všechny komunikační kanály," tvrdí Petr Šrain, mluvčí společnosti. "Přestože kampaň nebude spojena s žádnou známou českou celebritou, výrazná a všem dobře známá postava jí rozhodně chybět nebude," dodává trochu tajemně Šrain.

Start číselných her připravují na podzim také další sázkové kanceláře Synot a Chance, které už získaly licenci. Chance zatím informace o novém projektu nezveřejnila. Synot zatím vyčkává.

S vývojem na trhu číslených loterií totiž dost možná zahýbe také připravovaný prodej Sazky. Nový majitel bude vybrán ve výběrovém řízení a jediným kritériem bude cena. Insolvenční správce Josef Cupka je vyhlásil v pátek, vítěz by měl být znám do šesti týdnů. "Silně zvažujeme účast. Vzniklá situace může v naší marketingové strategii mnohé změnit," sdělila mluvčí Synotu Magda Pekařová.

Udrží i pak tradiční Sportka svoji dominanci? Nebo překvapí někdo z ambiciózních nováčků?







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze